שיפור הבטיחות והראות עם משקפיים לנהיגה בלילה

תקציר חסר

כשהשמש שוקעת והחשיכה יורדת, הנהיגה בלילה מציבה אתגרים ייחודיים, שיכולים להשפיע לא רק על נוחות הנהיגה אלא גם על הבטיחות בכביש. זאת בין היתר מכיוון שהסינוור מפנסי מכוניות ופנסי תאורה,  פוגע ביכולת הראייה ומגביר את הסיכון לתאונות. משקפיים לנהיגה בלילה עשויים לסייע בכך משמעותית ובנוסף גם לשפר את חוויית הנהיגה.

 

מה הם משקפיים לראיית לילה?

אלה הם למעשה משקפי נהיגה המיוצרים במיוחד על מנת למנוע סינוור בנהיגה בלילה. הדבר נעשה באמצעות טכנולוגיות שונות, ביניהן:

  • עדשות מקוטבות: עדשות ייעודיות לסינון ולחסימה של אור מוחזר ולהפחתת בוהק. אלה יכולים להיגרם מפנסי מכוניות המגיעות ממול, שלוליות מים או כביש רטוב ומואר.
  • עדשות צהובות: האור של תאורת רחוב ופנסי מכוניות לרוב יהיה מה שמכונה “אור כחול”. עדשות צהובות מסננות אותו ובכך מפחיתות את הסינוור ומשפרות את הראייה.
  • ציפויים מיוחדים: ניתן להפחית את הסינוור באמצעות ציפוי על עדשות קיימות, ואף להוסיף להן תכונות כמו סינון קרני שמש מזיקות, עמידות בפני שריטות ועוד.

 

יתרונות נוספים של משקפיים נגד סינוור

מעבר להפחתת הסינוור, משקפי נהיגת לילה בעלי יתרונות משמעותיים נוספים, גם ביחס למשקפי ראייה רגילים: הם משפרים משמעותית את היכולת לראות היטב בתנאי תאורה נמוכים, ומגבירים את האור הזמין; מחדדים את הראייה כאשר קשה למקד אותה בלילה; מגבירים את מובחנות הצבעים (ניגודיות); מאפשרים לנהגים להעריך נכון מרחקים, לקרוא בקלות שלטים ותמרורים וכן לזהות עצמים מבעוד מועד; מפחיתים את עייפות העיניים בנהיגת לילה ארוכה.

 

5 טיפים לבחירה של משקפיים לנהיגת לילה

על מנת שהמשקפיים אכן יהיו מועילים, חשוב לבחור במשקפיים המתאימים ביותר. הנה כמה טיפים שיכולים לעזור בבחירה:

 

1. התייעצות עם אופטומטריסט: לפני רכישת משקפים ללילה, מומלץ לבצע בדיקת ראייה מקיפה ומקצועית אצל אופטומטריסט מנוסה ומיומן. הוא יוכל לסייע בבחירת המשקפיים הנכונים.

 

2. בחירת עדשות מתאימות: מכיוון שיש כמה סוגים של עדשות המתאימות לראיית לילה, כדאי ללמוד על ההבדלים ביניהן ולבחור את העדשה המתאימה ביותר לנהג הספציפי.

 

3. בחירת מסגרת: חשוב לבחור במסגרת נוחה להרכבה, המתאימה לצורת הפנים. כמובן שגם לסגנון האופנתי יש משקל, אך חשוב שהמשקפיים לא יהיו לוחצים או רופפים מדי.

 

4. בדיקת איכות: לפני שרוכשים משקפיים, ביניהם גם משקפיים לנהיגה בלילה, חשוב לוודא שהם עשויים מחומרים איכותיים ועמידים.

 

5. רכישה מחנות אמינה: כאשר רוכשים משקפיים מחנות מוכרת ובעלת מוניטין, הדבר מאפשר לקבל שירות אישי ומקצועי ולהבטיח שהם יתאימו במדויק ויהיו איכותיים.

 

האם ניתן להתאים משקפיים נגד סינוור ללקות ראייה?

למרבה השמחה, את רוב המשקפיים המיועדים לראיית לילה ניתן להתאים לצרכים של הנהג שמרכיב אותם. כאשר האופטומטריסט מבצע את בדיקת הראייה, הוא יכול להבחין בכל לקות ראייה קיימת. כך ניתן יהיה להתאים את המשקפיים למרשם האישי שיתקבל בבדיקה. משקפיים כאלה יכולים לסייע בין היתר לקוצר ראייה, רוחק ראייה וגם למי שזקוקים לעדשות מולטיפוקל.

 

קמחי אופטיקס – בדיקות ראייה להתאמת משקפי נהיגת לילה

אנחנו ב”קמחי אופטיקס” מודעים לחשיבות של הבטיחות והנוחות של הנהג בעת הנהיגה. הדבר חשוב כפליים כאשר נוהגים בשעות החשיכה, המקשות על הראייה ממגוון סיבות. לכן חשוב לנו לבצע בדיקות התאמה מקצועיות, על מנת שנוכל להתאים לכם את משקפי ראיית הלילה באופן המדויק ביותר. במידה ואתם לוקים בקוצר ראייה, רוחק ראייה או זקוקים למשקפי מולטיפוקל, נוכל כמובן להתאים עבורכם עדשות ייעודיות. אנחנו מזמינים אתכם להגיע לאחד מסניפי הרשת, כדי שצוות האופטומטריסטים המיומן שלנו יוכל לבדוק אתכם ולסייע ל

מי אנחנו?

האתר של אופטיקה קמחי ימים מתמחה במכירת מותגים בתחום משקפי ראייה, משקפי שמש, עדשות מגע ועוד. אנו מבצעים משלוחים לכל הארץ.  בחנות הדגל של רשת אופטיקה קמחי ימים מתבצעות בנוסף בדיקות ראייה וכן התאמת עדשות מגע על-ידי אופטומטריסטים מומחים. 

מאמרים אחרונים