איך מרכיבים עדשות מגע: המדריך המלא

תקציר חסר
איך בוחרים משקפי ראייה? מהם הטיפים החשובים שתדעו וכמה עולים משקפי ראייה? מומחי אופטיקה קמחי עונים ומסבירים

כאשר מתחילים להשתמש בעדשות מגע, לעיתים עלולים להיווצר קשיים או תחושת אי נוחות. כדי להפוך את השימוש בהן לקל וחלק יותר, מומלץ ללמוד איך לשים עדשות מגע בפעם הראשונה. הדבר עשוי לסייע גם למי שכבר מרכיבים אותן. זאת מכיוון שעם הזמן הרכבת עדשות מגע באופן שגוי עלולה להפוך להרגל קבוע, שמקשה על השימוש בהן.

 

מה הן עדשות מגע

לפני שלומדים איך לשים עדשות, כדאי להבין מה הן ומה האפשרויות העומדות בפני מי שבוחרים

להרכיב אותן. עדשות מגע הן עדשות דקיקות, אותן מניחים על פני קרנית העין. הן מתאימות לתיקון של סוגים שונים של ליקויי ראייה, ויכולות להיות רכות או קשיחות. ניתן לבחור בין עדשות חודשיות, שבועיות או עדשות מגע יומיות. הוראות שימוש מצורפות לכל אחד מהסוגים, אך עדיין מומלץ ללמוד בדיוק איך לשים עדשות כדי למנוע תקלות. לפני שמתחילים להשתמש בעדשות מגע, יש לעבור בדיקה אצל אופטומטריסט מיומן ומנוסה, כדי להתאים את סוג העדשות הנכון לאותו אדם.

לעדשות מגע יש כמה יתרונות על פני שימוש במשקפי ראייה רגילים:

  • קשה להבחין בהן
  • המשקל שלהן אפסי
  • שדה הראייה שהן מספקות רחב יותר
  • לא מצטברים עליהן אדים
  • הן נוחות לשימוש בזמן פעילות ספורטיבית

 

מה עושים לפני הרכבת עדשות מגע

עוד לפני שלומדים איך לשים עדשות מגע בקלות, חשוב לבצע כמה הכנות בסיסיות. אם לא מקפידים עליהן, הדבר עלול לגרום לזיהומים או לגרד. ראשית יש לשטוף את הידיים היטב במים וסבון, כדי למנוע מלכלוך או מחיידקים לבוא במגע עם העיניים. בנוסף, חשוב להקפיד שהמשטח עליו מניחים את העדשות יהיה נקי ויבש. זאת על מנת למנוע הידבקות של חלקיקים לעדשות.

 

הרכבת עדשות מגע שלב אחרי שלב

פעם ראשונה עלולה להיות מלחיצה, לכן כדאי לבצע את הרכבת העדשות באיטיות ובסבלנות. על מנת  על מנת שהרכבת העדשות תהיה קלה וחלקה, מומלץ להיעזר במראה ולעקוב אחרי השלבים הבאים:

1. הוצאת העדשה מהאריזה: פותחים לאט ובזהירות את האריזה עם הנוזל והעדשה. יש לשים לב שהעדשה מונחת בתוך הנוזל כראוי ואינה יבשה.

2. בדיקת הצד הנכון של העדשה: מניחים את העדשה על קצה האצבע ובודקים שהיא מקוערת לכיוון הנכון. בודקים שהיא בצורה של קערה מעוגלת לחלוטין ולעיתים אפשר גם לוודא זאת בעזרת סימונים המופיעים על גבי העדשה.

3. החזקת העדשה: את העדשה יש להחזיק בעדינות בין האגודל והאצבע, ביד הדומיננטית.

4. פתיחת העפעף: מרחיקים בעדינות את העפעף העליון מהתחתון בעזרת היד הפנויה, כדי לייצר מספיק מקום להניח את העדשה בקלות.

5. הנחת העדשה על העין: מקרבים לאט את העדשה לכיוון העין ומניחים אותה במרכז הקשתית.

6. מצמוץ: אחרי שהעדשה מונחת על העין, יש למצמץ כמה פעמים על מנת להצמיד אותה למרכז הקשתית ובמקום המדויק.

 

טעויות נפוצות שיש להימנע מהן

כדי להבטיח שהרכבת העדשות תהיה נוחה ומוצלחת, חשוב להימנע מטעויות כגון שינה עם העדשות, שעלולה להוביל ליובש, גירוי ודלקת עיניים; שימוש במים לניקוי העדשות, שעלול לגרום לזיהום בגלל החיידקים שיש בהם; הקפדה על החלפת העדשות בהתאם לסוג שנבחר – מדי יום, שבוע או חודש; במידה ולא מדובר בעדשות חד פעמיות, יש להקפיד לחטא אותן ולשמור על נקיונן, בהתאם להוראות.

 

קמחי אופטיקס – בדיקת להתאמה של עדשות מגע

לעיתים שימוש בעדשות מגע עלול להלחיץ או להרתיע. אך ברגע שעוקבים אחרי ההנחיות, הדבר הופך להרגל פשוט וקל. אנחנו ב”קמחי אופטיקס” מתמחים בהתאמה של עדשות מגע, על מנת לוודא שתבחרו בסוג העדשות שמתאים לכם בדיוק. אחרי הבדיקה, הצוות המיומן שלנו ידריך אתכם כיצד להשתמש בעדשות ולתחזק אותן כראוי. זאת על מנת למנוע אי נוחות, יובש, גירויים ודלקות עיניים, ולהבטיח שההרכבה שלהן תהיה נוחה. אנחנו מזמינים אתכם להגיע לאחד מהסניפים שלנו, לבצע את הבדיקה ולבחור בעזרתנו את עדשות המגע המתאימות לכם ביותר. אם יש לכם שאלות נוספות, נשמח לעמוד לרשותכם בטלפון 09-7669447

מי אנחנו?

האתר של אופטיקה קמחי ימים מתמחה במכירת מותגים בתחום משקפי ראייה, משקפי שמש, עדשות מגע ועוד. אנו מבצעים משלוחים לכל הארץ.  בחנות הדגל של רשת אופטיקה קמחי ימים מתבצעות בנוסף בדיקות ראייה וכן התאמת עדשות מגע על-ידי אופטומטריסטים מומחים. 

מאמרים אחרונים