עיניים עייפות וכבדות: גורמים, טיפים ופתרונות

תקציר חסר
מחקרים קובעים, כי 3%-5% מילדי ישראל סובלים משורה של בעיות ראייה. האופטומטריסטים של אופטיקה קמחי - ימים מתמחים בביצוע בדיקת ראייה לילדים

בעידן המהיר והדיגיטלי של ימינו, לא נדיר לחוות את אי הנוחות של עיניים עייפות וכבדות. גורמים רבים כמו צפייה במסכים לאורך זמן, חוסר שינה מספקת ועוד, מחריפים את התופעה של עיניים עייפות. למרבה השמחה, לא מדובר בגזירת גורל ובהחלט יש מה לעשות על מנת לשפר את ההרגשה ולהיטיב עם בריאות העיניים.

 

עייפות בעיניים – למה זה קורה?

לתחושה המטרידה של עיניים כבדות, עייפות וכואבות יש כמה גורמים. כאשר אחד או כמה מהם מתקיימים, הדבר עלול לגרום לטשטוש ראייה, רגישות לאור, קושי בהתמקדות, כאבי ראש ותחושה כללית של אי נוחות בעיניים. הנה כמה מהסיבות הגורמות לכך:

  • צפייה במסכים – כיום אנו מוקפים מבוקר עד ערב במסכים דיגיטליים, ביניהם מכשיר הטלפון, המחשב והטלוויזיה. עבור אנשים רבים מדובר גם בעבודה ממושכת מול מסך. צפייה במסכים לאורך זמן יוצרת תחושה של כבדות בעיניים כתוצאה ממאמץ יתר.
  • שינה לא מספקת – אורח החיים המודרני, שכולל שעות ערות מרובות ורמות סטרס גבוהות, מקצר את משך השינה ופוגע באיכות שלה. זו אחת הסיבות המרכזיות בגללן עייפות עיניים הפכה לתופעה נפוצה כל כך.
  • מאמץ בראייה – כאשר מאמצים את העיניים הדבר באופן טבעי מעייף אותן. בדרך כלל הדבר קורה במהלך צפייה במסכים, אך לעיתים נובע למשל מריכוז המבט בעת נהיגה או במקרה של קוצר או רוחק ראייה, כאשר לא מרכיבים משקפיים.
  • אלרגיות ויובש בעיניים – תופעה נפוצה בעיקר בעונות המעבר, אשר גורמת לעיניים להיות עייפות, כואבות ומגורות.

 

5 טיפים למניעה או טיפול בעיניים עייפות וכבדות

כאשר חשים אי נוחות מתמשכת בעיניים, כדאי להיעזר בטיפים הבאים על מנת להפחית את התופעה ואף למנוע אותה:

1. ראשית יש לשלול בעיות ראייה שאינן מטופלות, באמצעות ביקור אצל אופטומטריסט מנוסה ובעל מוניטין. במידה ויש צורך, ניתן לבקר גם אצל רופא עיניים.

2. מומלץ לקחת הפסקות מצפייה במסך כל 20 דקות למשך 20 שניות לפחות. בזמן זה אפשר לצאת מהחדר למקום מואר ולהביט למרחק של 20 מטר באופן נינוח, כדי להרפות את העיניים.

3. גם לתאורה יש השפעה משמעותית על עייפות עיניים, לכן חשוב לשים לב שהחדר מואר מספיק על מנת להפחית מהן עומס.

4. כאשר העיניים יבשות, צורבות ואדומות, ניתן להקל על התחושה בעזרת טיפות עיניים. אם מדובר באלרגיה, רצוי לטפל בה באופן מוקפד.

5. כדי להפוך את השינה לאיכותית ועמוקה יותר, כדאי להתרחק ממסכים לפחות שעה לפני ההליכה לישון ולוודא שהחדר חשוך באופן מוחלט. מומלץ לישון לפחות 7 שעות בלילה.

דרכים נוספות להקל על עיניים כואבות ועייפות הן לשתות מספיק מים על מנת למנוע יובש; להרכיב משקפי שמש כדי להגן על העיניים בעת שהייה בחוץ; לכלול בתזונה מגוון רחב של ירקות ופירות; ולבצע תרגילים פשוטים להרפיית העיניים, שניתן למצוא בקלות ברשת.

 

קמחי אופטיקס – בדיקות ראייה והתאמת משקפיים

אחת מהסיבות הנפוצות לתחושה של עייפות, כבדות וכאב עיניים, היא קוצר או רוחק ראייה שלא אובחנו בזמן. עוד סיבה עשויה להיות הרכבת משקפיים במספר שכבר אינו מתאים. אם גם אתם מרגישים תחושת אי נוחות בעיניים, אנחנו מזמינים אתכם להגיע לאחד הסניפים שלנו בשיכון ל’ בתל אביב, במתחם המושבה בהוד השרון או בעיר ימים בנתניה. צוות האופטומטריסטים המנוסה והמיומן שלנו יעניק לכם שירות אישי, ויבצע עבורכם בדיקת ראייה בעזרת הציוד הטכנולוגי המתקדם ביותר.

בכל אחד מהסניפים תמצאו מגוון רחב של מסגרות למשקפי ראייה למבוגרים ולילדים, עדשות מגע איכותיות וכן משקפי שמש, להגנה על העיניים מקרני UV בשעות היום. אתם מוזמנים להתרשם מהמבחר בחנות האינטרנטית שלנו, ולהגיע לכל אחד מהסניפים כדי להיבדק ולמצוא את המסגרת המתאימה ביותר. אם יש לכם שאלות נוספות, צלצלו אלינו 09-7669447

מי אנחנו?

האתר של אופטיקה קמחי ימים מתמחה במכירת מותגים בתחום משקפי ראייה, משקפי שמש, עדשות מגע ועוד. אנו מבצעים משלוחים לכל הארץ.  בחנות הדגל של רשת אופטיקה קמחי ימים מתבצעות בנוסף בדיקות ראייה וכן התאמת עדשות מגע על-ידי אופטומטריסטים מומחים. 

מאמרים אחרונים