איך להקל על כאבי עיניים – טיפול ומניעה

תקציר חסר

בשנים האחרונות, חלה עלייה משמעותית בתופעה של כאבי עיניים, שעלולים להיגרם ממספר סיבות. אין ספק שלעידן הנוכחי בו אנשים צופים במשך שעות רבות במסכים דיגיטליים, יש תרומה נכבדת לכך. מודעות לגורמים לכאב עשויה לעזור במניעה של כאבים בעיניים, אך גם כאשר כבר סובלים מהם, ישנן דרכים לטפל ולהקל עליהם.

 

8 סיבות לתופעה של כאב עיניים

כאב בעין יכול להתבטא בצורות שונות, החל מכאב עמום בשתי העיניים ועד לתחושה של כאב חד בעין אחת. ישנם מספר גורמים העלולים לגרום לתופעה, ביניהם:

  1. יובש: כאשר לדוגמא אין מספק ייצור של דמעות, הדבר עלול להוביל לגירויים, תחושת אי נוחות וגם כאב.
  2. מאמץ יתר: כאשר צופים זמן ממושך במסך או נמצאים בסביבה של תאורה לקויה, הדבר מגביר את המאמץ של העיניים.
  3. לקות ראייה: כאשר הצורך במשקפי ראייה אינו מאובחן או כאשר המרשם שלהם שגוי, העיניים עלולות לכאוב מהמאמץ לפצות על כך.
  4. מחלות: מחלת עיניים קשה כמו גלאוקומה, עלולה לגרום ללחץ על העיניים ולכאב.
  5. פציעה: כאשר מתרחשת טראומה פיזית לעין, היא לרוב גורמת לכאב ויש לטפל בה מיידית.
  6. אלרגיות: אלרגיה עונתית או חשיפה לחומרים מגרים, עלולים לגרום לגרד וכאבי עיניים.
  7. זיהומים: זיהומים חיידקיים או ויראליים מייצרים דלקת. הסימפטומים שלה יכולים להיות אדמומיות, כאבים והפרשות.
  8. מיגרנות: אנשים החווים מיגרנות או כאבי ראש חזקים, עלולים לחוש כאבי עיניים. פעמים רבות זה יהיה כאב בעין אחת, בצד בו כאב הראש מורגש ביתר שאת. כאשר מדובר בבעיה כרונית, כאבים בעין אחת עשויים להיות סימפטום מקדים להתקף מיגרנה.

 

איך להקל על כאב בעיניים

ישנן כמה דרכים להקל על כאבים בעיניים, במיוחד אם מדובר בכאב זמני או בכאב בעוצמה קלה. אם מדובר בתופעה מתמשכת או בכאבים חזקים, מומלץ להתייעץ עם רופא עיניים, על מנת לאבחן את הבעיה. הנה כמה צעדים מעשיים להקלה על הכאבים:

  • טיפות עיניים: טיפות ייעודיות לסיכוך העיניים, עשויות להקל על אי נוחות הנגרמת מיובש או אלרגיה.
  • הפסקות בצפייה במסך: כאשר צופים זמן ממושך במסך מחשב, כדאי לפעול לפי כלל 20-20-20 – כל 20 דקות מסיטים את המבט מהמחשב ומסתכלים למרחק של 20 מטר במשך 20 שניות. הדבר מפחית את העומס על העיניים ומקל על הכאב.
  • קומפרסים חמים: כאשר מרגישים נפיחות בעיניים או סובלים מדלקת, ניתן להרגיע את אותן ולסייע בריפוי באמצעות קומפרסים חמים. יש לשים לב שהם לא חמים מדי, כדי להימנע מכוויה.
  • משככי כאבים: כאשר הכאב זמני, קל או נובע ממיגרנה, ניתן להיעזר במשככי כאבים סטנדרטיים, בהתאם למינון המופיע על האריזה.
  • טיפול רפואי: במקרה של כאבי עיניים חמורים או מתמשכים וכמובן במקרה של פציעה, יש לפנות מיד לקבלת טיפול רפואי.

 

איך מונעים כאבי עיניים

על מנת לשמור על בריאות העיניים, מומלץ לבצע פעולות פשוטות שעשויות למנוע מראש כאבים בעין או בעיניים. הנה כמה טיפים שיסייעו להפחית את הסיכון לכך:

  • בדיקות ראייה שגרתיות: כדי לוודא שכאב העיניים לא נובע מלקות ראייה, חשוב לבצע מפעם לפעם בדיקת ראייה אצל אופטומטריסט מורשה ומנוסה. במידה ומאובחנת לקות, יש להרכיב משקפיים או לקבל טיפול בהתאם לסוג הבעיה.
  • הפסקות קבועות: אין צורך לחכות להופעה של כאב עיניים על מנת להעניק להן מנוחה. כדאי לאמץ הרגל של הפסקות קבועות בצפייה במכשירים דיגיטליים כמו טלפון, מחשב וטלוויזיה.
  • משקפי מגן: כאשר עוסקים בפעילויות שעלולות להוות סיכון לעיניים, כמו חשיפה ממושכת לאור כחול, לסינוור וכדומה, כדאי להרכיב משקפיים ייעודיות שמגנות על העיניים. אלא יכולות להיות למשל משקפיים המסננות אור כחול, בעלות ציפוי מגן או עדשות קוטביות להפחתת סינוור.
  • צמצום חשיפה לאלרגנים: כאשר מכירים את הגורמים לאלרגיה, רצוי לצמצם את החשיפה אליהם ככל הניתן. כמו כן כדאי להימנע מחשיפה לכימיקלים וחומרים מזיקים אחרים.

 

קמחי אופטיקס – בדיקות עיניים מקיפות ומקצועיות

כאבי עיניים הם תופעה מטרידה ולא נעימה, שכדאי למנוע אותה מראש וכמובן לטפל בה כאשר היא מופיעה. אחת הדרכים העיקריות לעשות זאת, היא לבצע בדיקת עיניים על מנת לאתר לקויות ראייה במידה וישנן. זאת מכיוון שפעמים רבות הכאב נגרם ממאמץ יתר של העיניים, המנסות להתגבר על הקושי לראות כראוי. במקרה בו מתגלה קוצר ראייה, רוחק ראייה או צורך במשקפי מולטיפוקל, האופטומטריסט יוכל להתאים את המשקפיים הנכונים ולסייע במניעה או בטיפול בכאבים.

אם אתם מרגישים כאב זמני או ממושך בעיניים ובמיוחד אם אתם רוצים למנוע אותו מראש, אנחנו ממליצים לכם להגיע לאחד הסניפים של “קמחי אופטיקס”. בחנות תוכלו לעבור בדיקת עיניים מקיפה ומקצועית, על מנת לאתר לקויות ראייה. במידת הצורך הצוות המיומן והמנוסה שלנו, ישמח להתאים לכם משקפיים שיעזרו להפחית את העומס מהעיניים. נשמח לסייע ולענות על שאלות נוספות בטלפון 09-7669447

מי אנחנו?

האתר של אופטיקה קמחי ימים מתמחה במכירת מותגים בתחום משקפי ראייה, משקפי שמש, עדשות מגע ועוד. אנו מבצעים משלוחים לכל הארץ.  בחנות הדגל של רשת אופטיקה קמחי ימים מתבצעות בנוסף בדיקות ראייה וכן התאמת עדשות מגע על-ידי אופטומטריסטים מומחים. 

מאמרים אחרונים