משקפי אופיס – לעבוד על המחשב ללא מאמץ

תקציר חסר

סביבת העבודה הדיגיטלית של היום, לרוב כוללת שעות רבות של ישיבה מול מסך מחשב. משום כך חיוני להצטייד במשקפיים הנכונים, שיגנו על העיניים מפני העומס המתלווה לצפייה ממושכת במסכים. בדיוק עבור מטרה זו פותחו משקפי אופיס (office), שהפכו עם השנים לפופולריים במיוחד בקרב עובדים בתחומים עיסוק שונים, הנעזרים במחשב.

 

מה זה משקפי אופיס?

משקפיים אלה, שנקראים בעברית “משקפי משרד” או “משקפי מחשב”, נכנסו לשימוש בשנות ה-80 של המאה שעברה. למשקפיים הללו יש עדשות ייעודיות, שונות מאלה של משקפיים רגילים. העדשות, שנקראות עדשות אופיס, בעלות נקודת מיקוד (פוקוס) במרחק ביניים – לא קרובה כמו במשקפי קריאה ולא רחוקה כמו במשקפיים לקוצר ראייה. המרחק יכול להשתנות בהתאם לצרכים הספציפיים של האדם שמרכיב אותן, אך בדרך כלל מדובר בכ-60 ס”מ. המיקום של נקודת המיקוד במרחק הזה, הופכת את הצפייה במסך, גם לאורך זמן, לנוחה בהרבה.

 

5 יתרונות של משקפי אופיס

על מנת להבין מה המשמעות של רכישת משקפיים עם עדשות אופיס, רצוי להכיר את היתרונות שלהם:

  • מאפשרים לראות את המסך באופן חד וברור יותר
  • מצמצמים משמעותית את העומס על העיניים ומאפשרים צפייה ללא מאמץ
  • מפחיתים תופעות נפוצות כמו עיניים אדומות, כבדות, עייפות וכואבות
  • מסייעים במניעה של כאבי ראש כתוצאה מצפייה ממושכת במסך
  • משפרים את יעילות העבודה ואת יכולת העמידה במשימות ובזמנים

 

סוגים של משקפי Office

ישנם סוגים שונים של משקפיים לצפייה במחשב, הנבדלים זה מזה בתכונותיהם. הנה כמה מהסוגים העיקריים שניתן לרכוש:

1. מותאמים לפי מרשם

ניתן להתאים את המשקפיים למרשם של אדם מסוים, אחרי שעבר בדיקה אצל אופטומטריסט מורשה. המשקפיים יותאמו לצרכי הראייה שלו, על מנת שיוכל לעבוד על המחשב באופן הנוח והיעיל ביותר. בנוסף, הדבר מאפשר להתאים את המיקום של נקודת המיקוד לצורת העבודה ולמיקום המסך. לדוגמא, עבודה בשקובית משרדית קטנה (קיוביקל) דורשת קרבה משמעותית למסך המחשב, בעוד שעבודה באולפן מוזיקה או עריכת וידאו לרוב דורשת צפיה במסכים מרוחקים יותר.

2. בעלי עדשות פרוגרסיביות

אלה הם משקפיים העונים על יותר מצורך אחד, בזכות עדשות בעלות כמה נקודות מיקוד. עדשות אלה מאפשרות למעשה מעבר חלק בין ראייה מקרוב, ראייה למרחק בינוני וראייה מרחוק. הם מתאימים במיוחד עבור אנשים העוברים לעיתים קרובות בין משימות במרחקים שונים, בסביבה המשרדית.

3. מסנני אור כחול

חשיפה ממושכת לאור כחול שמופץ ממסכים של מכשירים שונים, עלולה להוביל לעייפות עיניים וכן לפגוע באיכות השינה. לכן מומלץ למי שצופים בהם במשך רוב שעות היום, להזמין משקפיים בעלי עדשות אופיס המסננות את האור הכחול. כך הם יוכלו להפחית את העומס על העיניים ולשמור על בריאותן.

4. בעלי ציפוי נגד סינוור

עדשות בעלות ציפוי נגד סינוור, מסייעות גם במניעת השתקפויות ממקורות של תאורה מלאכותית, מסכי מחשב ומשטחים מחזירי אור אחרים. על ידי מזעור הבוהק, המשקפיים אלה הופכים את המסך ברור וחד יותר ואת הצפייה בו לנוחה יותר.

 

איך בוחרים משקפיים למחשב?

ישנם כמה גורמים המשפיעים על בחירה של משקפי אופיס: מחיר, איכות, עיצוב ועוד. לפני שמחליטים אילו משקפיים לקנות, מומלץ לעבור בדיקת ראייה מקיפה ומקצועית על ידי אופטומטריסט מנוסה ומיומן. האופטומטריסט ימליץ על המשקפיים המתאימים ביותר, ויספק מרשם מדויק על מנת לייצר את העדשה.

בשלב הבא יש לבחור מסגרת, בהתאם למבנה הפנים, לנוחות ולטעם האישי. איכות המסגרת וכמובן גם איכות העדשות הם הגורמים החשובים ביותר, על מנת להבטיח שהמשקפיים יהיו יעילים ועמידים. לכן מומלץ לרכוש אותם בחנות אופטיקה מוכרת ובעלת מוניטין. כדי לצמצם את ההוצאה, אפשר לחפש משקפי אופיס במבצע, בחנות בה מבקרים.

 

קמחי אופטיקס – משקפיים מותאמים ואיכותיים למחשב

לצפייה ממושכת במחשב, בין אם בשעות העבודה או בבית, יש השלכות על בריאות העיניים, איכות השינה וההרגשה הכללית. כאשר מדובר בצורך הנובע מצורת העבודה, הדבר עלול להשפיע גם על הפרודוקטיביות והיכולת לעבוד בצורה רציפה. אם גם אתם צופים במסכים לאורך שעות רבות, אנחנו ב”קמחי אופטיקס” מציעים לכם להימנע מקשיים מיותרים ולהזמין משקפיים ייעודיים לעבודה מול מחשב. על מנת להתאים לכם משקפיים באופן אישי, אנחנו מזמינים אתכם להגיע לכל אחד מסניפי הרשת, כדי שהאופטומטריסטים המנוסים שלנו יבדקו את הראייה שלכם באופן יסודי. לאחר מכן הם יוכלו להמליץ לכם על משקפי המשרד המתאימים עבורכם ביותר. אלה יפחיתו משמעותית את העומס על העיניים שלכם ויהפכו את שעות העבודה לנוחות ונעימות בהרבה. לכל שאלה נוספת אתם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 09-7669447

מי אנחנו?

האתר של אופטיקה קמחי ימים מתמחה במכירת מותגים בתחום משקפי ראייה, משקפי שמש, עדשות מגע ועוד. אנו מבצעים משלוחים לכל הארץ.  בחנות הדגל של רשת אופטיקה קמחי ימים מתבצעות בנוסף בדיקות ראייה וכן התאמת עדשות מגע על-ידי אופטומטריסטים מומחים. 

מאמרים אחרונים