משקפיים לאור כחול

תקציר חסר

משקפים מסנני אור כחול – יתרונות בריאותיים ודגשים

אור כחול מגיע ברובו מן השמש והוא מכיל את כל טווח גלי האור שכולנו נחשפים אליו. מקורות נוספים שמהם מגיע אור כחול הם נורות לד, נורות פלואורסצנטיות  ומסכים, כמובן. מסכי מחשבים, מסכים של טלפונים ניידים ומוצרים אלקטרונים אחרים בעלי מסך פולטים כמות ניכרת של אור כחול. העיניים לא מסוגלות לחסום אור כחול בצורה יעילה והוא מגיע לרשתית העין. מחקרים מוכיחים שחשיפה למשך פרקי זמן ארוכים מדי עלולה לפגוע בתאים הרגישים לאור הנמצאים ברשתית ובכך להגביר את הסיכון לניוון של מרכז הרשתית ולזרז הופעה של קטרקט.

משקפים בעלי ציפוי החוסר אור כחול הם דרך יעילה ובטוחה להגן על העיניים מפני הנזקים של האור הכחול. עדשות המשקפים למחשב מיוצרות בגוון צהבהב העוזר לסנן ולהגביל את האור הכחול שעובר דרכן. אלה הן משקפים מסננות קרינה שמטרתן הגנה ממסכים.

 

מאפיינים של תסמונת ראיית מחשב

  • עייפות.
  • קושי במיקוד הראייה לאחר ישיבה ממושכת מול המסך.
  • תחושת מאמץ בעיניים.
  • רגישות לאור.
  • הרגשת אי נוחות בראייה.

מחקרים מוכיחים שכ-50% מהאנשים, העובדים שעות רבות מול מסכים, סובלים מתסמונת זו בדרגות חומרה שונות. עובדי היי טק רבים מדווחים על הקלה משמעותית בסימפטומים לאחר הרכבת משקפים עם מסנן קרינת אור כחול.

 

היתרונות והחסרונות של האור הכחול

כמו כל דבר בחיים, גם לאור הכחול יש יתרונות וחסרונות והכול, בסופו של דבר, הוא עניין של איזון.

  • יתרונות – מייצר עוררות, משפר תפקודים קוגניטיביים, זיכרון ומצב רוח, מווסת את השעון הביולוגי ואת מחזור השינה.
  • חסרונות – עודף חשיפה לאור כחול בשעות הלילה המאוחרות עלולה לגרום ללילות ללא שינה ולעייפות מצטברת במהלך היום. אנשים שמנגנוני השינה והערות הטבעיים שלהם משובשים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח מחלות לב ודם, סכרת והשמנת יתר. בנוסף, הסיכון לבעיות זיכרון ולמידה והנטייה המוגברת לדיכאון הם גבוהים יותר מהרגיל.

 

פתרונות להגנה מפני עודף אור כחול:

  • נמנעים ממסכים לפני השינה – כשעה לפני השינה, מומלץ לכבות את האור, את הטלוויזיה, את הסמארטפון ואת הטאבלט ולעשות דברים שלא קשורים למכשירים שפולטים אור כחול.
  • נורות אור חם – משתמשים בנורות של אור חם לתאורה בבית. אור חם מעודד הפרשה מוגברת של הורמון המלטונין אשר מעניק תחושה של רוגע ומקל על הירדמות. מאחר והאור הכחול מעכב הפרשה של הורמון זה, רצוי לאזן עם תאורה חמה בבית.
  • עובדים על המחשב במוד לילה – חברת מייקרוסופט הוסיפה תכונה לויינדוס 10 אשר מכיילת אותו להציג צבעים חמים יותר המפחיתים את פליטת האור הכחול. אפשרות למוד לילה קיימת גם באייפון.
  • מסנן אור כחול – לאנשים המשתמשים באנדרויד, ישנה אפשרות לפעיל את מסנן האור הכחול במכשיר ואז הצבעים רכים יותר וכמות האור הכחול הנפלטת ממנו יורדת.
  • משקפי הגנה ממסכים – לאנשים העובדים שעות ארוכות מול מחשב, מומלץ להרכיב משקפים בעלי עדשות צהובות המיועדות לסינון האור הכחול.

 

משקפים נגד אור כחול – איך זה עובד?

אלה הם משקפים מיוחדים שהעדשות שלהם בגוון מעט צהבהב, והם בעלי ציפוי מיוחד המנוגד לכחול בספקטרום הצבעים. הוא עוזר לסנן ולהגביל את האור הכחול שחודר דרך העדשות. הצבע הצהוב משנה במעט את הצבעים שרואים. לכן, דרושה לפעמים הסתגלות למשקפים.

מאחר ואור כחול נמצא גם בשמש, הרי שאנו חשופים אליו כל הזמן וחשיפה מצומצמת ומבוקרת לאור זה אינה מהווה סכנה. אפשר להוסיף את מסנן האור הכחול למשקפי ראיה עם עדשות אופטיות רגילות, צילינדר או מולטיפוקל אבל הטכנולוגיה טרם מצאה פתרון לאנשים המרכיבים עדשות מגע.

משקפים למחשב אור כחול ניתן לרכוש גם כאשר אין בעיות ראיה ועל ידי כך להבטיח סינון קרינה בטוח. לבסוף, מומלץ מאד להוסיף מסנן אור כחול גם לילדים או תינוקות המרכיבים משקפים ובכך להבטיח שהם מוגנים כבר מגיל צעיר נגד ההשלכות השליליות של עודף הקרינה.

 

אופטיקה קמחי – פתרונות ראיה מיטביים

החנות שלנו היא שילוב מושלם של מקצועיות בלתי מתפשרת וקו משקפים עדכני ואופנתי. אצלנו תוכלו למצוא משקפי ראיה ושמש לנשים, גברים וילדים. המסגרות שלנו מגיעות בכל הסגנונות והצבעים וממיטב מותגים בעלי שם כגון: ג’יג’י, דיור, גוצ’י, קרטיה ועוד.

אנחנו מבצעים מגוון של בדיקות ראיה כגון בדיקה לפני קבלת רישיון נהיגה, בדיקה לאחר ניתוח, בדיקות ראיה לילדים מגיל שמונה, בדיקות ראיה למולטיפוקל, ועוד. הקליניקה שלנו מאובזרת בציוד טכנולוגי מתקדם וחדשני לביצוע בדיקות אלה והמטרה שלנו היא למצוא עבורכם את  הפתרונות הטובים ביותר. צוות האופטומטריסטים שלנו מוסמך ובעל ניסיון עשיר וישמח להעניק לכם את השירות המקצועי והמסור ביותר.

לפרטים נוספים מוזמנים להתקשר אלינו לטלפון 09-7669447.